18.11.2023

Selkokielinen galleriakierros klo 12

Tervetuloa selkokieliselle galleriakierrokselle lauantaina 18.11. klo 12–14! Käymme Galleria Pirkko-Liisa Topeliuksessa ja Forum Box galleriassa. Tapaamme Galleria Topeliuksen edessä klo 12. Osoite on Hietalahdenranta 17.

 

Galleria Topeliuksessa on esillä Jennifer Janowskin näyttely.

 

​Forum Boxissa on esillä James Prevettin näyttely ja Mediaboxissa Liinu Grönlundin ja Okku Nuutilaisen videoteos.

 

Vapaa pääsy! Tervetuloa mukaan!

 

Galleriatilojen esteettömyys:
Galleria Topeliukseen on kadulta muutama porras. Henkilökunta auttaa, jos tarvitset apua. Gallerian sisällä kulku on esteetön.

 

Galleria Forum Boxin sisäänkäynnin ja jalkakäytävän välillä on kynnys, jonka korkeus on noin 10 cm. Galleriasta voi pyytää ramppia. Gallerian wc-tilaan on yhteensä neljä porrasta: kaksi porrasta ylös ja kaksi porrasta alas. Forum Boxissa on kaksi näyttelytilaa katutasossa. Kolmas näyttelytila sijaitsee ylempänä. Sinne on kahdeksan porrasta. Mediataiteen tila Mediaboxiin on kolme porrasta.

 

 

Selkokulttuuri ry

Selkokielisillä galleriakierroksilla tutustumme taidenäyttelyihin selkokielen avulla. Järjestämme galleriakierroksia kerran kuukaudessa. Opastus näyttelyihin on selkokielinen. Osallistujat saavat myös selkokieliset tekstit, jotka kertovat näyttelyistä. Kierroksille on vapaa pääsy.

Haluamme rohkaista keskustelua nykytaiteesta selkokielellä ja suomen kielen eri tasoilla. Galleriakierrosten tavoitteena on tehdä nykytaiteesta ja gallerioista helpommin lähestyttäviä ja saavutettavia laajemmalle yleisölle.

Jos haluat saada tiedon tulevista kierroksista sähköpostitse, voi liityä Selkokulttuuri ry:n galleriakierrosten postituslistalle tästä linkistä: https://forms.gle/pfgp9RfcNsDg2JxA6

www.selkokulttuuri.fi